Expaña, con X de xeografía
OBXECTIVOS
SOCIEDADE DE CLASES
IMPERIALISMO E I GUERRA MUNDIAL
1. Competencias:
- Saber comentar unha imaxe ou texto de calquera dos procesos traballados na aula.
- Saber elaborar un esquema coas causas, desenvolvemento e consecuencias de algún dos procesos traballados na aula.
- Saber responder a preguntas curtas sobre os procesos traballlados na aula.
- Saber definir conceptos clave dos procesos traballados na aula.
a. A sociedade de clases
i. Definicións
c. O imperialismo
- Concepto
- Factores
- Os grandes imperios
- As formas de dominio
1. Definicións - A explotación económica
i. Orixe
ii. Desenvolvemento
iii. Consecuencias.
e. A Revolución Rusa
- A revolución de 1905
- A revolución de febreiro de 1917
- A revolución de outubro de 1917
OBXECTIVOS TEMA 2
- COMPETENCIAS:
- Comentar un fragmento da Declaración de Dereitos do home e do Cidadán (1789)
- Comentar un mapa da expansión Napoleónica.
- Saber elaborar un esquema coas causas, desenvolvemento e consecuencias de algún dos procesos estudiado.
- CONTIDOS:
- Coñecer as causas, desenvolvemento e consecuencias da Revolución Francesa.
- Coñecer os trazos principais do imperio napoleónico.
- Coñecer as principais consecuencias da restauración.
- O Congreso de Viena .
- Distinguir entre nacionalismos disgregadores e unificadores
- Coñecer os procesos unificadores de Alemaña e Italia.
- Definicións: xirondino, xacobino, restauración, liberalismo, nación, nacionalidade, nacionalismo, sistema de congresos, sufraxio censitario.
COMPETENCIAS
- Comentar un do Antigo Réxime.
- Elaborar un mapa conceptual coas formas de poder do S.XVIII
- Elaborar un mapa conceptual cos fundamentos do Antigo Réxime.
CONTIDOS
- Definir: Estamento, burguesía, gremio, domestic system, absolutismo, agricultura de subsistencia, desamortización.
- Coñecer os fundamentos do Antigo Réxime: Sociedade, Economía ( Comercio e artesanía, Sector agrario) e política (mapa conceptual)
- Coñecer as ideas da Ilustración e aos seus principais representantes.
BENVIDOS AO CURSO 2019-2020
Traballos pendentes!
- Realizar un comentario sobre a pirámide do Antigo Réxime.(4/12/19)
- Realizar un imaxina que naceches na Francia de Luís XIV e cóntame un día da túa vida. ( 4/12/19)
- Leer e suliñar os apartados da economía e a política (páx. 17, 18, 19, 20)
- Visualizar o documental Luis XIV, o rei Sol
- Tomar notas sobre o modelo de monarquía de Luis XIV.
- Realizar un esquema coas notas
- Realizar un esquema coas notas
TRABALLO 3º AVALIACIÓN: IMAXINA QUE...
Os alumnos deben imaginar que participaron na conquista de América e deben redactar nunha carilla a súa experiencia.
DATA LÍMITE DE ENTREGA: 21 DE MAIO (PODEN ENTREGALO CON ANTERIORIDADE)
PAUTAS:
- Empregar a información da aula, do libro e investigar, a nosa historia debe ser verosímil e debe ter rigor histórico.
- O traballo debe realizarse a man.
- 3 modelos posibles:
- Caderno de bitácora dun mariñeiro.
- Diario de exploración de un xeógrafo.
- O punto de vista dun indíxena.
UD.7: OS REIS CATÓLICOS
UD.8: O IMPERIO ESPAÑOL
OBXECTIVOS
OS REIS CATÓLICOS E O IMPERIO ESPAÑOL
EXAME: MÉRCORES 15 DE MAIO
EXAME: MÉRCORES 15 DE MAIO
COMPETENCIAS
-
- Os alumnos deben saber analizar un mapa sobre a herencia de Carlos V.
-
- Os alumnos deben saber analizar un mapa da Monarquía Hispánica.
-
- Os alumnos deben saber facer un mapa conceptual cos reinados dos
RR.CC, Carlos V e Filipe II
CONTIDOS
- o Características das monarquías autoritarias.
- o Definición de monarquía autoritaria.
- o Mapa conceptual.
- o Unión dinástica.
- o Fortalecemento da autoridade real.
- o Unidade Relixiosa.
- o Expansión territorial
- o Comentario do mapa da súa herdanza.
- o Revolta das Comunidades (Definición)
- o Xermanías (Definición)
- Monarquía Hispánica.
- Comentario do mapa.
- Organización do Imperio
- Órganos de goberno.
- Definir vicerrei e chancelarías.
- Sociedade
- Describir a pirámide estamental.
- Actividades económicas.
- Mesta (definción)
- Rivalidade con Francia
Imaxe do plano de Vigo para comentar:
OBXECTIVOS
MINARÍA, INDUSTRIA, SECTOR SERVIZOS E
CIDADE
(EXAME VIERNES 3 DE ABRIL)
COMPETENCIAS:
a)
Comentar
unha imaxe dun espazo urbano.
b)
Comentar
o plano dunha cidade.
c)
Mapa
conceptual sobre o comercio.
CONTIDOS:
a)
Minaría
-
Definición.
-
Fontes
de enerxía:
o
Definición
o
Definición
de fontes de enerxía renovables.
b)
A Industria:
-
Definición.
c)
O nacemento da industria:
-
Saber en
que se basea o novo modo de produción industrial.
d)
O sector servizos:
-
Saber definir
o concepto “sector servizos”.
-
Saber as
características dos servizos públicos e os servizos privados.
e)
Comercio:
-
Definición.
-
Saber
organizar as súas principais características nun mapa conceptual (feito na
aula).
f)
Transporte:
-
Definición.
g)
Turismo:
-
Definición.
-
Coñecer
os seus efectos positivos.
-
Coñecer
os seus efectos negativos.
h)
Cidade:
-
Saber
definir cidade.
-
Saber as
características que diferencian a cidade de outros tipos de localidades.
-
Saber
definir espazo urbano.
-
Coñecer
as funcións dunha cidade.
-
Coñecer
a estrutura interna da cidade.
-
Coñecer as
tres áreas das cidades europeas orixinadas pola evolución histórica.
-
Coñecer
os trazos esenciais das tres zonas do espazo urbano.
o
A cidade
central.
o
O espazo
periurbano.
o
A área
rururbana.
-
Definir
cidade difusa.
TUTORIAL PARA ELABORAR GRÁFICOS DE EXCEL
TRABALLO SOBRE A PESCA
- Selecciona unha especie.
- Elabora unha ficha (1 carilla máximo)
- Nome científico.
- Tamaño legal e temporada de captura.
- Caladoiros.
- Arte de pesca.
- Outros datos que @ alumn@ considere de interese.
- Pódese incluír unha imaxe.
- Dende o 1 de febreiro ao 1 de marzo, preme no enlace diariamente e anota os quilogramos que se descargaron de esa especie na lonxa.
-ENLACE Á LONXA
- Se un día non hai descarga anota a razón (lonxa pechada, temporal...)
- Inclúe estes datos no traballo (1/2 carilla)
- Elabora unha gráfica cos datos obtidos (1/2 carilla)
- A gráfica pode facerse con un programa informático.
O TRABALLO NON DEBE EXCEDER UN FOLIO E DEBE SER FEITO A MAN.
DATA LÍMITE 8 DE MARZO
UNIDADE 3: SECTOR PRIMARIO
TRABALLO SOBRE A PESCA
- Selecciona unha especie.
- Elabora unha ficha (1 carilla máximo)
- Nome científico.
- Tamaño legal e temporada de captura.
- Caladoiros.
- Arte de pesca.
- Outros datos que @ alumn@ considere de interese.
- Pódese incluír unha imaxe.
- Dende o 1 de febreiro ao 1 de marzo, preme no enlace diariamente e anota os quilogramos que se descargaron de esa especie na lonxa.
-ENLACE Á LONXA
- Se un día non hai descarga anota a razón (lonxa pechada, temporal...)
- Inclúe estes datos no traballo (1/2 carilla)
- Elabora unha gráfica cos datos obtidos (1/2 carilla)
- A gráfica pode facerse con un programa informático.
O TRABALLO NON DEBE EXCEDER UN FOLIO E DEBE SER FEITO A MAN.
DATA LÍMITE 8 DE MARZO
UNIDADE 3: SECTOR PRIMARIO
OBXECTIVOS
O SECTOR PRIMARIO
-
Comentar unha paisaxe agraria
-
Elaborar un mapa conceptual cos tipos de agricultura
-
Elaborar un cadro coas características da economía de plantación.
1. Actividades do sector primario
Definición
2. A paisaxe agraria
Definición
Características.
Definición
Tipos
6. Pesca
Definición
Tipos
Definición de caladoiro
2. A paisaxe agraria
-
Definición
-
Relevo
-
Tipo de solo
-
Clima
-
Parcelas
Definición de explotación agraria
-
Sistemas de cultivo
-
Variedade de cultivo.
-
Paisaxe en España.
-
Características
-
Efectos
-
Agricultura das rexións en desenvolvemento.
Definición de agricultura de mercado
Definición
Características.
-
Agricultura de rozas
-
Agricultura sedentaria de secaño
-
Agricultura irrigada monzónica
-
Agricultura de plantación.
Definición
Tipos
6. Pesca
Definición
Tipos
Definición de caladoiro
EXAME 5 DE DECEMBRO
OBXECTIVOS TEMA 2
1. COMPETENCIAS:
a. Actividadeeconómica,BRICS,produción,distribución,axentes económicos, globalización, deslocalizacións, factores produtivos, multinacional.
UNIDADE 2: GLOBALIZACIÓN
-
Comentarundiagramacosaxenteseconómicos.
-
Comentarunmapadasdeslocalizacións
-
Elaborar un mapa conceptual da globalización
-
Elaboraruncadrocoaseconomíasemerxenteseaspotencias
tradicionais
-
Aactividadeeconómica
-
Trazos que a definen.
-
Fases
-
Os sectores económicos.
-
Trazos que a definen.
-
Osaxenteseconómicos(comentario)
-
Factores produtivos
-
Aglobalización
-
Concepto (Definición)
-
Cadro
-
Deslocalizaciós (Comentario mapa)
-
Transportes
-
Concepto (Definición)
-
Aseconomíasemerxentes
-
Vantaxes na globalización
-
Limitacións
-
Os BRICS
-
Vantaxes na globalización
-
As potencias tradicionais.
-
Debilitación dos Estados
-
Estado de benestar en risco.
-
Empobrecemento da poboación.
-
Debilitación dos Estados
a. Actividadeeconómica,BRICS,produción,distribución,axentes económicos, globalización, deslocalizacións, factores produtivos, multinacional.
UNIDADE 2: GLOBALIZACIÓN
EXAME DO 7 DE NOVEMBRO
OBXECTIVOS TEMA 1
Para superar esta unidade o alumno debe saber:
- Definir:
- Estado, democracia, ditadura, república, monarquía, centralizado, descentralizado, ONU, Unión Europea, autonomía, Estados de benestar.
- Elaborar un mapa conceptual sobre o Estado.
- Elaborar un cadro coas diferencias entre os Estados democráticos e os autoritarios.
- Elaborar un cadro coas diferencias entre república e monarquía.
- Elaborar un cadro coa organización da ONU.
- Comentar o gráfico dos presupostos dun Estado de benestar.
- Comentar o mapa da distribución político territorial española mencionando a importancia das autonomías e o principio de solidariedade.
TRABALLO SOBRE UN PAÍS
- Elixe un país e anotate na lista da aula.
- Elabora unha ficha.
- A man e con bolígrafo.
- Podes imprimir imaxes para facela máis vistosa.
- Datos:
- Capital.
- Número de habitantes.
- Modelo de goberno.
- Símbolos nacionais.
- Países fronteirizos.
- Elementos culturais
- idioma, relixión, gastronomía...
- Data límite de entrega 26 de novembro de 2018
CRITERIOS DE AVALIACIÓN
O 100% da cualificación final é o resultado da suma
das seguintes porcentaxes.
§ 60% da nota final: Probas obxectivas (exame).
§ Un 10
equivale a un 6.
§ Un 5 equivale a un 3.
§ 40% da nota final: Traballo da aula.
§ Traballo
realizado no caderno
§ Traballo
realizado no Blog.
§ Positivos e
negativos que temos do noso traballo e comportamento na aula.
§ 4 negativos
restan un punto de esta parte da nota.
§ Podemos
recuperar negativos mediante traballo extra.
§ No caso de que un alumno ou alumna sexa sorprendido
manipulando os apuntes, o libro, un dispositivo electrónico, ou calquera
elemento que poida conter información sobre o contido da proba obxectiva,
puntuarase dita proba con un 0 e o alumno deberá presentarse a suficiencia da
avaliación ou a de xuño no caso de ser unha recuperación.
Comentarios
Publicar un comentario